Bloggande i Almedalen

Snart bär det iväg till årets almedalsvecka och min första. Naturligtvis kommer jag att blogga så mycket som är möjligt för mig under denna vecka, målet är minst ett blogginlägg per dag. Får se om det blir fler. Om ni har tur så har jag kanske tid att srkiva mer.

Ett event kommer vara mest intressant och det är premiärvisning av Kan Loach’s film It’s a free world som kommer till Sverige i höst med efterföljande panelsamtal. Med temat ”Fri invandring – Överlever välfärdsstaten?”. Paneldeltagarna kommer bland att vara Yacine Asmani, Papperslösa Stockholm, Andreas Bergh, välfärdsforskare Ratio och Kristina Mattsson, författare till den omdebatterade boken ”De papperslösa och de aningslösa”. LUF:s förbundsordförande Frida Johansson Metso kommer leda diskussion.

Återkommer med mera fakta om vad jag gör senare.

Kommentera

