Obama-Biden

Som de som känner mig vet stödjer jag Barack Obama, så jag tänkte ta tillfället i akt och kommentera Obamas val av Biden som vicepresidentkandidat.

Personligen hade jag sett Hillary Clinton som vice president, mest pga. det historiska det hade varit, men historisk avgör inte presidentval, varken i USA eller någon annanstans. Men valet av Joe Biden var kanske inte de bästa heller då Obama har inrikta sig på slagordet ‘Change’ och Biden är en erfaren man av Washington. Det kan störa Obamas supportrar som väldigt vill rycka Washingtons strukturer med rötterna och plantera nya. Så blir det inte med Biden.

Men å andra sidan tro jag Obamas ‘change’ fortfarande står stabilt och därför behövs nog Biden för att locka de väljarna som tvekar om Obama är tillräckligt erfaren för Vita huset. Joe Biden har ju stått för ‘change’ själv under sina första år och när ställde upp någon gång på 80-talet. Så detta tro jag kan gå vägen.

”Change, we can believe in”

Kommentera

