Nu drar personvalskampanjen igång!

Nu är det är det nytt bloggår skrivit min årskrönika. Men det är inte vilket bloggår som helt det är valår, så kommer bloggen uppdateras så ofta det bara går och det kommer förhoppningsvis smitta av sig till efter valet också så att den dagligen blir uppdaterad.

Dock slut tjatat om mitt bloggande nu ska jag här på bloggen dra igång mitt personvalskampanjsnyhetsbrev. Som jag kommer skicka ut varje vecka här på bloggen, men vill du ha den i din mailkorg så kan du också slänga iväg ett mail till andreas.froby@liberal.se. Men är kommer alla fall det första.

Mitt kandidatur är nu fortfarande i processade hos valberedningen för Folkpartiet Liberalerna Botkyrkas lista till kommunfullmäktige, men jag känner att jag har stor chans att komma med, oavsett att provvalsresultat kanske inte var det bästa som man vill ha.

Mitt kampanjarbete kommer alla fall först och främst handla om att knacka dörr, oavsett DN:s undersökning om att det inte uppskattas, för det går bra för folkpartistkollegan Mathias Sundin . Det är nog bara så att man inte ska komma när det bara är valår för då upplever folk att man bara vill ha ens röster, vilket jag gör nu, men det ska nog gå bra alla fall!

Sen behöver jag behöver jag förstås alla hjälp ni vill ge mig och så fort jag har ett flygblad upp ska lägga upp det över allt jag kan, så kan ni få gå dela ut i ert område, kanske knacka dörr också eller stå vid pendeltåg eller bussterminaler eller någon annan idé ni har. Känn er fria att komma på vad ni vill med mitt varumärke (behöver ej vara något med flygblad). Think out side the box! Kommer aldrig klara detta själv det är bara med er hjälp som vi kan få något nytt i Botkyrka!

Jag kommer såklart anordna någon slags festlig kampanjkickoff, datum okänt än så länge,  alla är välkomna till kampanjare som icke-kampanjare.

Sen hade jag också till detta nyhetsbrev planerat en video från min youtube kanal, men jag underfund med att video är inte min starka sida, men kanske senare om du känner att du kan detta med video eller bara äger bättre kamera än mobilkamera kontakta mig gärna, behöver hjälp på detta området.

Som sagt behöver jag all hjälp jag kan få, så känner du att du har kunskap om någonting jag behöver, som inte nämnt men du känner det kan vara bra så kontakta mig, andreas.froby@liberal.se. Exempelvis kan vara bloggdesign.

Ha en bra vecka så återkommer jag, med ny info!

Andra Fp-märkta kandidater Mattias Lönnqvist, Mathias Sundin , Matilda Sundqvist Boox, Per Pettersson, Lennart Rhodin, Amanda Brihed, Joakim Storeide, Eric Wahlberg


Intressant?
: Personvalskampanj

4 responses to “Nu drar personvalskampanjen igång!

  1. Tack för länken 🙂

    Och lycka till!

  2. Pingback: Personvalskampanjnyhetsbrev #2 « Andreas Froby – kandidat till kommunfullmäktige i Botkyrka

  3. Pingback: Personvalskampanjnyhetsbrev #3 « Andreas Froby – kandidat till kommunfullmäktige i Botkyrka

  4. Pingback: Året som gått | Andreas Froby (FP) – Liberal aktivist & framtidens politiker -

Kommentera

