Personvalskampanjnyhetsbrev #2

Här är mitt andra nyhetsbrev, typ 3 veckor efter mitt löfte då jag sa i mitt förra nyhetsbrev att jag skulle komma ut mitt ett varje vecka. Mitt löfte får väl hädanefter bli jag ska verkligen försöka att jag skärpa mig och få ihop ett nyhetsbrev varje vecka. Men kommer alla nyhetsbrev nummer 2.

Det senaste veckorna har det inte hänt så mycket i min personvalskampanj. Men efter nomineringsmöte som varit idag där jag hamnade på 23:e plats, ska jag under denna vecka se till att göra klart en kampanjplan och skriva ett flygblad. Som ska använda till bli min första dörrknackningskampanj som en del av min personvalskampanj. Det blir starten för den också, som hänger rum på lördag då jag tänkt kampanj i den här delen av kommunen.

Mitt mål för mitt kampanjande är förstås kommunfullmäktige och i detta så har jag räknat ut att om Folkpartiet ligger kvar runt samma nivå som förra valet så räcker det med cirka 160 kryss för att komma in. Men då partiet kommer öka, med all sannolikhet, så hamnar gränsen på typ 200 kryss. Så detta är målet minst 200 personer ska kryssa mig och detta är inte omöjligt om jag driver en aktiv persovalskampanj där hela tiden vill får till ett samtal med väljarna för att förstå deras problem och synpunkter på den förda kommunalpolitiken.

Jag behöver förstås all hjälp jag kan då ha just dig, exempelvis ekonomiskt stöd, kommer öppna ett konto för just personvalskampanjen, du kanske kan dela ut flygblad i det område, prata med dina vänner om mig med mera. Det första både kan få hjälpa mig med är att få ge synpunkter på detta flygblad, vilket förbättringar det kanske behöver och så.

Kom med synpunkter på detta och så¨höra vi förhoppningsvis ska redogöra hur min första kampanj gick. Men tills dess ta det lugnt!

Intressant?

2 responses to “Personvalskampanjnyhetsbrev #2

  1. Pingback: Personvalskampanjnyhetsbrev #3 « Andreas Froby – kandidat till kommunfullmäktige i Botkyrka

  2. Pingback: Året som gått | Andreas Froby (FP) – Liberal aktivist & framtidens politiker -

Kommentera

