Kungligshysteri i traditionell media – Republikansk dominans i ny media

I dag kommer de kungliga bröllopet att totalt dominera i traditionell media, med all form av bevakning av bröllopet och det startade redan i går med Riksdagens mottagning för Daniel och Victoria. Därför har nu republikanska bloggare organiserat sig under våren och detta ska nu bli startskott för en republikansk dominans i bloggosfären. Det är jag som är grundare till detta bloggnätverk, för att vi ska kunna samordna våra republikanska inlägg, länka till varandra och därmed synas. Är du intresserad av att vara med maila mig på andreas.froby@liberal.se så skickar jag en inbjudan till den mail du vill ha det i.

Om du inte redan är, det passa på dagen till ära att gå med i Republikanska Föreningen.

Andra som redan är i nätverket som skriver om Republik
Rasmus Jonlund, som skriver att kärnan i hans motstånd ligger i att det i grunden är odemokratiskt. Christian Tegnvallius
Andra republikaner som borde gå med; Elias Giertz, Christoffer Fagerberg, Jesper Svensson, Jerker Nilsson, Ronny Åkerberg, Per Altenberg, Johannes, Lars-Erick Forsgren

Andra som skriver om republik, demokrati republikanska bloggare, bloggnätverk

4 responses to “Kungligshysteri i traditionell media – Republikansk dominans i ny media

  1. Pingback: Per Altenberg – ett liberalare Sverige » Blog Archive » Kärleken

  2. Visst, jag kan köpa argumenten om motbjudande fjäsk och servilitet. Men ge mig en enda anledning till att jag, som tycker att traditioner, kulturarv, rötter och band till historien är oerhört viktigt och värdefullt, ska ansluta mig till den republikanska rörelsen? Nej – det är ingen tom retorisk fråga. Jag är verkligen intresserad på riktigt av att höra hur ni republikaner har tänkt vinna över oss traditionalister.

  3. Slappna av. Det var bara roligt med bröllopet. Och ett sådant lugn och en sådan vänlighet på stan har väl aldrig upplevts. Bara det.

  4. Mikael: Det är jätte kul att se bröllop för det handlar om kärlek, däremot är monarkin förlegad och tradition, rot från historien, som inte passar in i det moderna samhället. Som är demokratiskt, då kan man inte ärva statschefsposten. Det tycker jag är det mest övertygande argumentet för att avskaffa den. Jag har aldrig hört ett argument som kan tala mot det, den jag tro mig hört det kommer jag inte längre vara övertygad demokrat.

    Wot: Som sagt bröllop är fint, jag älskar kärlek runt det, men tyvärr så har de kungliga för mycket att göra i det och alla som står och vinkar nedgraderar sig själva till undersåtar.
    Läs mer detta inlägg för se mitt resonemang:
    https://andreasfroby.wordpress.com/2010/06/19/karlek-ar-nagot-underbart/

Kommentera

