Ingen delning av Botkyrka

Tidigare har jag uttryckt mig stark för en delning av Botkyrka, där de norra och södra delarna ska gå skilja vägen. Där har mitt starkast argument varit att det är en stor splittring mellan dessa delar, framför allt då politiskt, den splittring har förstärkt av val 2010 resultat. Ändock har jag ändrat mig och ser inte en delning som en optimal lösning längre. Hela kommunen måste få en ändrad politisk riktning där som ett steg att ena den mer, framför allt  gör något utanförskap i kommun och integrationsproblem. Det utan att andra kommundelar känner sig bortglömda när resurser fördelas.

En politik där varje kommundels problem får de resurser de behöver för en förbättring. Då kommer vi finna en mer enad kommun. Som det dock ser ut i dag har Tullingepartiet fått över 40 % i Tullinge, därför måste det som jag hävdas vid valet 2006 genomföras en oberoende utredning vad det skulle innebära för  Tullinge att bli egen kommun och sen genomföras en folkomröstning. Det kommer jag hela tid på alla möjliga sätt lobba för att det händer så fort som möjligt.

Andra som skriver Botkyrka, Tullinge, Tullingepartiet, kommundelning

One response to “Ingen delning av Botkyrka

  1. Pingback: Året som gått | Andreas Froby (FP) – Liberal aktivist & framtidens politiker -

Kommentera

