Det var en novemberdag 2003…

Det var en novemberdag 2003 som jag egentligen hittade till denna hemsida där jag kunde bli medlem i den där organisationen. Nu sitter jag här en novemberkväll åtta år senare. Tiden går fort, gick på min första aktivitet i februari 2004 som var Liberala Ungdomsförbundet Storstockholms årsmöte, även om Basliberal 2004 skulle varit första gången, men något strulade till sig, fick inte information som jag skulle så visste hur, var och när. Sen dess har jag alla fall inte ångrat en minut av att jag in i denna underbara organisation, jag har utvecklats enormt under dessa år i organisationen, både personligt och politiskt. Träffat och lärt känna så fina människor. Allt kommer fortsätta förstås, men inte på samma sätt, tro jag, för på nåt känns som att dessa åtta år är en milstolpe, kanske där jag mest ska reflektera kring det som varit.

Jag är inne på min tredje förbundsordförande Adam Cwejman, den som var när jag gick med vara Fredrik Malm, Frida Johansson Metso är den som jag har upplevt en hel ämbetsperiod ännu så länge. Jag är inne på min femte distriktsordförande André Nilsson, när jag gick med var det Kira Repka till 2005, sen kom Rebecca David under mindre än ett år, sen Diana Walhager till december 2007,  sedan den nuvarande förbundssekreteraren Christoffer Fagerberg till 2011. 2010 var min andra riksdagsvalrörelse, 2009 var min andra Europaparlamentetsvalrörelse med 2004 som den första då jag inte var så aktiv i valrörelsen. Mellan allt detta har jag suttit fyra år i LUF Södertörns styrelse i olika positioner mellan maj 2004 till januari 2009. Sen december 2007  har jag varit direktvald av LUF Storstockholms medlemmar för att vara med i distriktsledningen.

Det har varit mycket givande år och det kommer i framtiden med all sannolikhet vara lika givande! Tack för det första 8 åren Luf! Älskar dig!

2 responses to “Det var en novemberdag 2003…

  1. Det var fina ord! Kunde inte skriva det bättre själv.

    Allt gott,

    Fredrik

  2. Det var väldigt fint skrivet, Froby. Luf älskar dig också!

Kommentera

