Dagsarkiv: juni 19, 2010

Kärlek är något underbart

Kärlek är något som är underbart, för underbart för att det ska kapas av en rojalistisk yra. Jag tycker det underbart att två människor gifter för man älskar varandra, därför säger grattis till Victoria och Daniel för ni fått detta. Däremot gillar jag inte alls det kungliga kring detta och hur folk beter sig som undersåtar igen, istället medborgare genom att ställa sig på gatorna och hyllar arvsmonarkin a la medeltid. Jag skulle i vanliga älska Love Stockholm begreppet för jag älskar min stad och är stolt över den, men nu har den kapas av rojalister i staden. Vilket är väldigt tråkigt.

Därför anordnar nu ikväll Republikanska Föreningen Love Republik där vi också hyllar kärlek och visar att den inte är begränsad till kungligheter och rojalister. Jag kommer vara där, skulle vara kul att se dig där! Du har kunnat köpa biljetter på Ticnet och kommer kunna köpa vid dörren ikväll.

Du kan nu också samtidigt skaffa dig ett coolt medlemskap här!

Läs mer om andra som skriver om detta;
Leif Mettävainio, Kulturbloggen, Rabiatfeminism, Jakop Dalunde

Andra som skriver om Love Republic , republik, demokrati, kärlek, Stockholm

Kungligshysteri i traditionell media – Republikansk dominans i ny media

I dag kommer de kungliga bröllopet att totalt dominera i traditionell media, med all form av bevakning av bröllopet och det startade redan i går med Riksdagens mottagning för Daniel och Victoria. Därför har nu republikanska bloggare organiserat sig under våren och detta ska nu bli startskott för en republikansk dominans i bloggosfären. Det är jag som är grundare till detta bloggnätverk, för att vi ska kunna samordna våra republikanska inlägg, länka till varandra och därmed synas. Är du intresserad av att vara med maila mig på andreas.froby@liberal.se så skickar jag en inbjudan till den mail du vill ha det i.

Om du inte redan är, det passa på dagen till ära att gå med i Republikanska Föreningen.

Andra som redan är i nätverket som skriver om Republik
Rasmus Jonlund, som skriver att kärnan i hans motstånd ligger i att det i grunden är odemokratiskt. Christian Tegnvallius
Andra republikaner som borde gå med; Elias Giertz, Christoffer Fagerberg, Jesper Svensson, Jerker Nilsson, Ronny Åkerberg, Per Altenberg, Johannes, Lars-Erick Forsgren

Andra som skriver om republik, demokrati republikanska bloggare, bloggnätverk