Dagsarkiv: juni 20, 2010

Personvalskampanjnyhetsbrev #3

Min personvalskampanj har inte börjat riktigt som planeratjanuari 2009, där jag sa att jag skulle kandidera i alla tre valen, men det blev bara kommun. För att jag ansåg att jag inte vill bli en broiler, jag ville plugga färdigt och få erfarenhet av de övriga livet innan jag blir heltidspolitiker. Nu ångrar jag mig, alla fall att jag inte kandiderade till Landsting då jag nu är intresserad av frågor rörande SL och annan infrastruktur plus att jag har en klar FP-kandidat som jag ska kryssa.

Sen har vi den personvalskampanj som jag väl lanserades, med sikte på kommunfullmäktige, hade höga ambitioner som ännu inte uppfyllts, ber om ursäkt. Exempel har dörrknackning ej startat ännu för att jag hade sämre design förmåga av flygblad än vad jag trodde. Så jag beslöt vänta på dem man kan beställa av partiet och dem ej kommit ännu. Men jag ska på alla sätt fortfarande se till att jag får en plats i fullmäktige. Vill du ha mig där kontakta mig på andreas.froby@liberal.se för jag behöver all hjälp du kan ge mig, kan vara att du ”bara” nämner mig för någon, allt räknas! Du kan förstås på valdagen kryssa på 23:e plats på Folkpartiet Liberalernas Botkyrkalista, det räcker gott och väl för att göra mig glad!

Andra som skriver om personvalskampanj, personval, botkyrka

Europeisk republik

Under denna helg så har en Allians för den europeiska republikanska rörelsen bildas. Det är mycket bra att vi nu har en samordnad kampanj för att få bort de sista furstehusen från de europeiska stater  där de fortfarande har ett grepp om statschefsposten.

Jag uppskattar när man har internationella samarbeten, detta ger utbyte för alla parter, förbättra allas verksamhet. Sen så ska passa på att slå ett slag för en republikansk europeisk federation, där de europeiska folket väljer en europeisk president. Detta vill jag ha och hoppas att det så en dag blir så. Hur mer integrerat européer blir, hur stabilare kommer Europa att bli och i förlängningen världen. Det är ändå så här man sett de hemskaste krigen och katastrofer i historien. En federation skulle se till att till största sannolikhet förhindra att något sånt händer igen och även i omvärlden genom den välkända mjuka makten av Europa där man genom sin dragningskraft ska vara öppen mot omvärlden, ställa krav på demokratiska förbättringar för att få fördjupa sitt samarbete med Europarep.

Jag hoppas på ett givande samarbeten med andra europeiska republikaner för demokratisera statschefer i Sverige, Norge, Danmark, Nederländerna, Belgien, Spanien och Storbritannien

Göteborgs Posten uppmärksammar bildade av den allians

Andra som skriver republik, Europa, demokrati, EU, United States of Europe